Ikut kami di Facebook

FAQ

1- Perlukan saya membuat pendaftaran?

Ye perlu, setiap pelanggan perlu membuat pendaftaran untuk membuat pembelian.

2- Bagaimana jika saya tiada perbankan internet?

Encik/puan boleh membuat pembelian melalui aplikasi WhatsApp melalui nombor 019-214 1956. Pembayaran boleh dibuat secara pemindahan akaun ke akaun Dewan Bahasa dan Pustaka [14 0230 1001 8002].

3- Bagaimana saya ingin membuat penghantaran pada alamat yang tidak didaftar?

Encik/puan hanya perlu membuat penambahan alamat baru semasa proses pengesahan butiran penerima.

4- Apa yang perlu saya buat jika pesanan saya masih belum sampai?

Encik/puan boleh membuat semakan nombor rujukan penghantaran yang telah dihantar secara e-mel kepada setiap pengguna. Semakan ini boleh dibuat di portal DBPNiaga.my atau di laman sesawang Pos Laju Malaysia.

5- Bagaimana jika saya tidak menerima nombor rujukan penghantaran (tracking number)?

Encik/puan boleh menghubungi pegawai bertugas di talian 03-4101 0026 atau e-mel kepada pp@dbp.gov.my.