FAQ

1- Perlukah saya membuat pendaftaran?

Perlu, setiap pelanggan perlu mendaftar untuk membuat pembelian.

2- Bagaimana jika saya tiada perbankan internet?

Anda boleh membuat pembelian melalui aplikasi WhatsApp menerusi nombor telefon 019-214 1956. Pembayaran boleh dibuat secara pemindahan ke akaun Dewan Bahasa dan Pustaka menerusi nombor akaun 14 0230 1001 8002.

3- Bagaimanakah caranya membuat penghantaran pada alamat yang tidak berdaftar?

Anda hanya perlu membuat penambahan alamat baru semasa proses pengesahan butiran penerima.

4- Apakah yang perlu dibuat jika pesanan masih tidak diterima?

Anda boleh membuat semakan nombor rujukan penghantaran yang telah dihantar melalui e-mel kepada setiap pelanggan.

5- Bagaimanakah sekiranya saya tidak menerima nombor rujukan penghantaran (tracking number)?

Anda boleh menghubungi pegawai bertugas menerusi talian 03-4101 0025 atau e-mel kepada pp@dbp.gov.my.